Seminarium 08.05.2018

W dniu dzisiejszym część członków KNM wzięła udział w seminarium prowadzonym przez doktora Konstantyna Tatsisa, wykładowcę Uniwersytetu w Janinie (w Grecji), na temat „From task design to problem posing: Teaching and research practices”.

Na seminarium poruszono tematykę realistycznego nauczania matematyki (ang. Realistic Mathematics Education (RME)). Cała prezentacja została podzielona na 3 etapy. Pierwszy dotyczył „task design”, czyli tego jak tworzyć dobre i ciekawe zadania matematyczne, drugi zaś „problem posing” (stawiania problemów), na końcu odbyło się krótkie podsumowanie. Dowiedzieliśmy się, jak ważny jest kontekst w zadaniach matematycznych, kiedy jest on pomocny, a kiedy zbędny. Ilość poprawnych rozwiązań identycznych problemów z prawidłowym kontekstem wzrastała nawet o 40 punktów procentowych względem zadań bez kontekstu. Wykorzystanie uczniów do tworzenia zadań jest bardzo ważne. Od tego jest już niedaleko do stawiania problemów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *